"Minulý ročník se nesl ve znamení rekordních návštěv a výrazného zájmu fanoušků i veřejnosti, k čemuž výrazně přispěla právě i činnost klubů v oblasti marketingu. Velmi mě těší, že tomuto segmentu je na poli aktivit jednotlivých týmů věnována každý rok větší a větší důležitost, což je znát na projektech nejenom největších klubů, ale i těch, které pracují s nižšími rozpočty" řekl obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
Cena Lukáše Přibyla je Ligovou fotbalovou asociací pravidelně udělována od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. O nejlepších projektech ve svém hlasování rozhodující zástupci jednotlivých klubů obou soutěží, odborná porota či zástupci LFA.
Nejvíce hlasů v tomto směru obdržela mezi kluby nejvyšší soutěže za sezonu 2023/24 pražská Sparta, která Cenu Lukáše Přibyla v hlavní kategorii obhájila pošesté v řadě.
"V rámci oslav 130 let od svého založení spustila Sparta úspěšnou kampaň „GEN ACS“. Tato kampaň není pouze retrospektivní, ale zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezóny vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce. To dokládá nejen růst registrací v digitálním ekosystému Sparta ID, ale také zvýšený zájem o permanentky a rekordní tržby z prodeje merchandisingu," vyzdvihl jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS, jenž zároveň ocenil aktivitu Slavie, která se dle něj Letenským přibližuje.
Právě Slavia v hlasování obsadila podobně jako v předchozím ročníku druhé místo. Největším skokanem mezi prvoligovými týmy byl Hradec Králové, jemuž patří bronzová pozice.
"Práce Hradce Králové v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu. Není proto překvapení, že vedle vysokých návštěv dosáhli i na třetí místo v anketě Ceny Lukáše Přibyla. Ocenil bych ale i další týmy jako jsou Teplice, Baník, Slovácko či Bohemians, které se sice neumístily v hlavní kategorii, ale zabodovaly v kategoriích vedlejších," dodal Daniel Hajný.
Ve vedlejších kategoriích, o kterých rozhodovala Marketingová komise LFA, byly oceněny kluby za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
Podruhé byla vyhlášena také vedlejší kategorie, v níž byly oceněny kluby, které nejlépe pracovaly s fanoušky hostujících týmů při svých domácích utkáních. O vítězi rozhodli svými hlasy SLO jednotlivých celků. V tomto směru obhájila loňské vítězství Slavia před Spartou a ostravským Baníkem. V této kategorii byly hodnoceny podmínky na stadionech, především pak v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu.
V rámci druhé nejvyšší soutěže obhájila nejvyšší příčku v hlavní kategorii pražská Dukla, která tak navázala na úspěch na poli sportovním, kdy od této sezony působí už v nejvyšší soutěži. Druhou pozici uzmula Opava, třetí pak Brno.
Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2023/24:
Hlavní anketa CLP klubů nejvyšší soutěže:
1. místo – Sparta Praha – 60 bodů
2. místo – Slavia Praha – 41 bodů
3. místo – Sparta Praha – 35 bodů
Hlavní anketa CLP klubů druhé nejvyšší soutěže:
1. místo – Dukla Praha – 43 bodů
2. místo – Slezský FC Opava – 39 bodů
3. místo – Zbrojovka Brno – 33 bodů
Oceněné kluby v doprovodných kategoriích ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2023/24:
Doprovodná kategorie – Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži:
1. místo – Slavia Praha – 51 bodů
2. místo – Sparta Praha – 38 bodů
3. místo – Baník Ostrava – 26 bodů
Doprovodná kategorie – Digital v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
AC Sparta Praha – Personalizované video
FK Pardubice – CRM aktivity
SK Slavia Praha – Aplikace Slavia
Doprovodná kategorie – Content v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
1. FC Slovácko – Rozlučkové video s Michalem Kadlecem
AC Sparta Praha – Letná song
FC Baník Ostrava – 20 let od titulu
Doprovodná kategorie – CSR aktivity v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
FC Zlín – Prevence rakoviny prostaty a prsou
FK Teplice – Charitativní den na Stínadlech
SK Sigma Olomouc – Podpora dárcovství krve
Doprovodná kategorie – Fan experience v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
FC Baník Ostrava – Gól = 3 Kč sleva
FC Hradec Králové – Nový stadion
SK Slavia Praha – Choreoškolka
Doprovodná kategorie – Projekt v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):
Bohemians Praha 1905 – Jména na dresu
FC Hradec Králové – Votroci sobě
FC Viktoria Plzeň – Utkání svobody
Doprovodná kategorie – Digital v druhé nejvyšší soutěži: FK Dukla Praha – Úkol splněn
Doprovodná kategorie – Content v druhé nejvyšší soutěži: FK Dukla Praha – Cesta fanouška
Doprovodná kategorie – CSR aktivity v druhé nejvyšší soutěži: FK VIKTORIA ŽIŽKOV – Fuck Cancer
Doprovodná kategorie – Fan experience v druhé nejvyšší soutěži: Slezský FC Opava – Fanzona + RFA + Za Opavu
Doprovodná kategorie – Projekt v druhé nejvyšší soutěži: FC Zbrojovka Brno – Kartičky ke 110 letům