13.08.2024 | LFA | Aktuální zprávy

Cena Lukáše Přibyla za sezonu 2023/24 patří pražské Dukle

Foto: LFA
Cena Lukáše Přibyla, kterou Ligová fotbalová asociace každý rok oceňuje kluby za činnost v oblasti marketingu, zůstane za sezonu 2023/24 v Praze. Vítězem hlavní kategorie prestižní ankety se v rámci nejvyšší soutěže stala již pošesté v řadě Sparta, mezi druholigisty posledního ročníku si vedla nejlépe Dukla. Cena za nejlepší přístup k fanouškům hostujících týmů podruhé za sebou patří Slavii.

"Minulý ročník se nesl ve znamení rekordních návštěv a výrazného zájmu fanoušků i veřejnosti, k čemuž výrazně přispěla právě i činnost klubů v oblasti marketingu. Velmi mě těší, že tomuto segmentu je na poli aktivit jednotlivých týmů věnována každý rok větší a větší důležitost, což je znát na projektech nejenom největších klubů, ale i těch, které pracují s nižšími rozpočty" řekl obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný. 

Cena Lukáše Přibyla je Ligovou fotbalovou asociací pravidelně udělována od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. O nejlepších projektech ve svém hlasování rozhodující zástupci jednotlivých klubů obou soutěží, odborná porota či zástupci LFA. 

Nejvíce hlasů v tomto směru obdržela mezi kluby nejvyšší soutěže za sezonu 2023/24 pražská Sparta, která Cenu Lukáše Přibyla v hlavní kategorii obhájila pošesté v řadě. 

"V rámci oslav 130 let od svého založení spustila Sparta úspěšnou kampaň „GEN ACS“. Tato kampaň není pouze retrospektivní, ale zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezóny vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce. To dokládá nejen růst registrací v digitálním ekosystému Sparta ID, ale také zvýšený zájem o permanentky a rekordní tržby z prodeje merchandisingu," vyzdvihl jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS, jenž zároveň ocenil aktivitu Slavie, která se dle něj Letenským přibližuje. 

Právě Slavia v hlasování obsadila podobně jako v předchozím ročníku druhé místo. Největším skokanem mezi prvoligovými týmy byl Hradec Králové, jemuž patří bronzová pozice. 

"Práce Hradce Králové v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu. Není proto překvapení, že vedle vysokých návštěv dosáhli i na třetí místo v anketě Ceny Lukáše Přibyla. Ocenil bych ale i další týmy jako jsou Teplice, Baník, Slovácko či Bohemians, které se sice neumístily v hlavní kategorii, ale zabodovaly v kategoriích vedlejších," dodal Daniel Hajný. 

Ve vedlejších kategoriích, o kterých rozhodovala Marketingová komise LFA, byly oceněny kluby za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu. 

Podruhé byla vyhlášena také vedlejší kategorie, v níž byly oceněny kluby, které nejlépe pracovaly s fanoušky hostujících týmů při svých domácích utkáních. O vítězi rozhodli svými hlasy SLO jednotlivých celků. V tomto směru obhájila loňské vítězství Slavia před Spartou a ostravským Baníkem. V této kategorii byly hodnoceny podmínky na stadionech, především pak v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu. 

V rámci druhé nejvyšší soutěže obhájila nejvyšší příčku v hlavní kategorii pražská Dukla, která tak navázala na úspěch na poli sportovním, kdy od této sezony působí už v nejvyšší soutěži. Druhou pozici uzmula Opava, třetí pak Brno. 

Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2023/24:

Hlavní anketa CLP klubů nejvyšší soutěže: 

1.    místo – Sparta Praha – 60 bodů 

2.    místo – Slavia Praha – 41 bodů 

3.    místo – Sparta Praha – 35 bodů 

Hlavní anketa CLP klubů druhé nejvyšší soutěže: 

1.    místo – Dukla Praha – 43 bodů 

2.    místo – Slezský FC Opava – 39 bodů 

3.    místo – Zbrojovka Brno – 33 bodů 

Oceněné kluby v doprovodných kategoriích ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2023/24: 

Doprovodná kategorie – Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži: 

1.    místo – Slavia Praha – 51 bodů 

2.    místo – Sparta Praha – 38 bodů 

3.    místo – Baník Ostrava – 26 bodů 

Doprovodná kategorie – Digital v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): 

AC Sparta Praha – Personalizované video 

FK Pardubice – CRM aktivity 

SK Slavia Praha – Aplikace Slavia

Doprovodná kategorie – Content v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

 1. FC Slovácko – Rozlučkové video s Michalem Kadlecem 

AC Sparta Praha – Letná song 

FC Baník Ostrava – 20 let od titulu

Doprovodná kategorie – CSR aktivity v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): 

FC Zlín – Prevence rakoviny prostaty a prsou 

FK Teplice – Charitativní den na Stínadlech 

SK Sigma Olomouc – Podpora dárcovství krve

Doprovodná kategorie – Fan experience v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): 

FC Baník Ostrava – Gól = 3 Kč sleva 

FC Hradec Králové – Nový stadion 

SK Slavia Praha – Choreoškolka 

Doprovodná kategorie – Projekt v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): 

Bohemians Praha 1905 – Jména na dresu 

FC Hradec Králové – Votroci sobě

 FC Viktoria Plzeň – Utkání svobody

Doprovodná kategorie – Digital v druhé nejvyšší soutěži: FK Dukla Praha – Úkol splněn

Doprovodná kategorie – Content v druhé nejvyšší soutěži: FK Dukla Praha – Cesta fanouška

Doprovodná kategorie – CSR aktivity v druhé nejvyšší soutěži: FK VIKTORIA ŽIŽKOV  – Fuck Cancer 

Doprovodná kategorie – Fan experience v druhé nejvyšší soutěži: Slezský FC Opava  – Fanzona + RFA + Za Opavu

Doprovodná kategorie – Projekt v druhé nejvyšší soutěži: FC Zbrojovka Brno – Kartičky ke 110 letům