Cena Lukáše Přibyla je Ligovou fotbalovou asociací pravidelně udělována od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled nejenom na práci s fanoušky, ale také na celkovou aktivitu na poli marketingu, její inovativnost a výsledky, které mají efekt na chod celého klubu.
O ceně v hlavní kategorii FORTUNA:LIGY rozhodovaly hlasy samotných šestnácti klubů, členů odborné poroty, ve které zasedli zástupci komerčních subjektů, influencerů i pedagogické obce, zástupců LFA i mediálních partnerů ligy.
„Marketing a práce s fanoušky jsou nedílnou součástí profesionálního fotbalu, která hraje stále důležitější roli. Jsem proto rád, že každou sezonu včetně té poslední je v rámci obou soutěží možné vidět zvyšující se aktivitu a také celou řadu zajímavých a kvalitních projektů, které pomáhají ke spokojenosti příznivců, většímu zájmu o dění v klubech nebo také větší návštěvnosti na stadionech,“ zhodnotil obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný, který předal trofeje vítězům v rámci slavnostní konference 30 let ligy, která se uskutečnila v unikátních prostorech lodě Cargo Gallery v Praze.
Nejlépe si v tomto směru opět vedla pražská Sparta, která anketu ovládla popáté v řadě, a to se ziskem 67 bodů. „Na první místo nelze zařadit nikoho jiného než pražskou Spartu. V divácké návštěvnosti překonala několik letitých rekordů. Z mého pohledu nejvýraznější změnou bylo zavedení věrnostního systému pro majitele permanentek, které je motivuje permanentku využít, nebo uvolnit své místo do prodeje,“ prohlásil Doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D., vedoucí katedry managementu sportu FTVS.
„Letos jsem postavil nejvýše Spartu, která má systém práce s fanoušky nejpropracovanější a také se může pyšnit široký záběr aktivit,“ prohlásil Petr Nitsche, vedoucí hokejového oddělení BPA sport marketing.
Na druhém místě v hlavní kategorii skončila Slavia se ziskem 47 bodů a třetí pozici obsadila Plzeň, která od hlasujících obdržela 22 bodů. Čtvrtý byl Baník (19 bodů) a páté Teplice (10 bodů).
Mezi celky FORTUNA:NÁRODÍ LIGY patří cena pro vítěze za hlavní kategorii pražské Dukle (42 bodů), za níž se seřadila Karviná (31 bodů) a Opava (25 bodů).
„Není to ale jen o vítězích. Jak my v LFA, tak i odborníci vidíme i skvělou práci menších klubů, které i s nižším rozpočtem dokáží vytvořit krásné projekty, jež přitahují pozornost. V tomto směru rozhodně stojí za zmínku práce Teplic, které se pustily do velkého rebrandingu a ohlasy jsou u odborníků i veřejnosti velice pozitivní, či Bohemians 1905, kterým se skvěle povedly oslavy připomínají 40 let od posledního titulu nebo Ďolíček fest,“ dodal Hajný.
Vedle hlavní kategorie byly kluby oceněny také v kategoriích vedlejších, o kterých rozhodla Marketingová komise LFA. Hlasovalo sev doprovodných anketách za oblast Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
Letos také přibyla navíc jedna nová vedlejší kategorie. Ocenění obdržel klub FORTUNA:LIGY, který nejlépe pracoval s fanoušky hostujících týmů při svých domácích utkáních. O vítězi rozhodli svými hlasy SLO jednotlivých celků F:L. V tomto směru dle hlasů triumfovala Slavia.
„Hodnotily se podmínky na stadionech, samozřejmě především v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu,“ vysvětlil project development manager LFA Štěpán Hanuš.
Slavia vedlejší kategorii zaměřenou na práci s fanoušky hostů ovládla se ziskem 37 bodů. Druhá skončila Sparta (28 bodů) a třetí byl tým Bohemians 1905 (24 bodů).
Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2022/23:
Hlavní anketa CLP klubů FORTUNA:LIGY:
1. AC Sparta Praha – 67 bodů
2. SK Slavia Praha – 47 bodů
3. FC Viktoria Plzeň – 22 bodů
4. FC Baník Ostrava – 19 bodů
5. FK Teplice – 10 bodů
6. Bohemians Praha 1905 – 7 bodů
7. SK Sigma Olomouc – 5 bodů
8. FK Pardubice – 2 body
9. SK Dynamo České Budějovice – 1 bod
Hlavní anketa CLP klubů FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY:
1. FK Dukla Praha – 42 bodů
2. MFK Karviná – 31 bodů
3. Slezský FC Opava – 25 bodů
4. FC Vysočina Jihlava – 3 body
5. SK Líšeň – 1 bod
Oceněné kluby v doprovodných kategoriích ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2022/23:
Doprovodná kategorie – Práce s hostujícími fanoušky FORTUNA:LIGA
1. SK Slavia Praha – 37 bodů
2. AC Sparta Praha – 28 bodů
3. Bohemians Praha 1905 – 24 bodů
4. FC Baník Ostrava – 22 bodů
5. FC Viktoria Plzeň – 21 bodů
Doprovodná kategorie – Digital FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
AC Sparta Praha – věrnostní systém
FK Jablonec – nový web a eshop
FK Teplice – CRM systém aplikací
Doprovodná kategorie – Content FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
AC Sparta Praha – body cam
FC Hradec Králové – video seriál k výstavbě stadionu
FC Zbrojovka Brno – Řezníček a prodloužení smlouvy
Doprovodná kategorie – CSR aktivity FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
FC Slovan Liberec – Integrační fotbalový turnaj
FC Viktoria Plzeň – s Viktorkou až na dřeň
SK Slavia Praha – Za hranice hřiště
Doprovodná kategorie – Fan experience FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
Bohemians Praha 1905 – oslavy 40 let od titulu
FC Baník Ostrava – sektor mladého Chachara
SK Slavia Praha – fanzony před zápasy
Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:LIGA (kluby v abecedním pořadí):
Bohemians Praha 1905 – Ďolíček fest
FC Viktoria Plzeň – Zázrak ze západu
FK Teplice – nová identita klubu
Doprovodná kategorie – Digital FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
MFK Karviná – Křížový výslech
Doprovodná kategorie – Content FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
FK Dukla Praha – Teď začne vojna
Doprovodná kategorie – CSR aktivity FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
Slezský FC Opava – Pro čistý fotbal
Doprovodná kategorie – Fan experience FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
Slezský FC Opava – Besedy s fanoušky
Doprovodná kategorie – Projekt FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA (kluby v abecedním pořadí):
FK Dukla Praha – Skill Arena Ruzyně