Ligová fotbalová asociace připravila pro pracovníky klubů v oblasti marketingu a komunikace tradiční workshop, který se stejně jako v minulém roce kvůli covidovým opatřením musel uskutečnit v online podobě.
„Z mnoha obchodních jednání jsme na tuto formu v dnešní době všichni již zvyklí. Na druhou stranu osobní kontakt s kolegy v klubech nám dlouhodobě schází. Předávání zkušeností, názorů a vůbec zpětná vazba od vedení ligy i klubových zástupců byla vždy podstatnou složkou takových akcí. Přesto jsme se snažili do více než pětihodinového programu vtěsnat co nejvíce zajímavých informací pro všechny účastníky,“ řekl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný. Zástupci LFA se v první části podělili o informace o ligových projektech.
„Komunikace ligy často velmi úzce souvisí a závisí na hladké spolupráci s jednotlivými kluby, kterým také poskytujeme důležitý servis. Jsme všichni společně na jedné lodi a pomáháme si k efektivnímu oslovení všech fanoušků,“ prozradil Daniel Hajný.
Marketingového workshopu LFA se zúčastnilo více než sedmdesát posluchačů a ve druhé polovině si vyslechli zajímavé prezentace svých kolegů z pěti klubů. Uvedení nové klubové identity prezentoval Kamil Veselý z pražské Sparty, o projektu Hradce s názvem Cesta za postupem vyprávěl Michal Petrák a plány Baníku s oslavami klubového výročí představil Jan Krejčíček. O detailech teplického nadačního fondu se účastníci workshopu dozvěděli od Martina Kovaříka a na závěr klubového bloku ukázal Michal Býček ze Slavie, jak mistrovský klub pracuje s video obsahem.
„Prezentace úspěšných projektů vzájemně mezi kluby tvoří velmi podstatnou část našich workshopů. Ať jde o organizaci jakékoliv úrovně a velikosti napříč oběma profesionálními zkušenostmi, každý si může vzít nějakou inspiraci. Výběr projektů pro letošní workshop vycházel z oceněných klubů z loňské Ceny Lukáše Přibyla, v rámci které vyzdvihujeme právě ty povedené počiny na poli marketingu a práci s fanoušky,“ uvedl ředitel komunikace a PR LFA Štěpán Hanuš.
Svůj prostor na workshopu dostali i zástupci ligových partnerů, kteří mohou svou působností nabídnout přesah i k jednotlivým klubům a jejich fanouškům. Účastníci workshopu také získali důležité znalosti o trendech a plánovaném vývoji moderních technologií a komunikace s fanoušky na sociálních sítích a jiných platformách.