20.08.2020 | LFA | Aktuální zprávy

Ligový fotbal startuje v pátek další sezónu

Foto: LFA
Ligová přestávka je u konce a fotbalový kolotoč profesionálního fotbalu se za přísných hygienických podmínek rozjede na plné obrátky už v pátek. Ligová fotbalová asociace slibuje pro upravený herní formát s nezvyklým počtem účastníků větší zapojení VAR a stabilní partnerský pool.

Novému soutěžnímu ročníku předcházely diskuse napříč kluby i na úrovni LFA o podmínkách, za kterých půjde sezónu znovu rozehrát. Ligová fotbalová asociace ještě zpřesnila již vypracovaný Protokol opatření z minulého ročníku a kluby budou pod větším drobnohledem řídících orgánů soutěže. „Zpětně jsem rád, že jsme se minulý ročník pokusili dohrát. Získali jsme díky tomu hodně znalostí a vědomostí. Využili jsme toho třeba na pondělním setkání u pana premiéra, kde jsme řešili podmínky, za kterých se může sezóna rozehrát a dohrát. Tímto bych chtěl ještě jednou všem vrcholným představitelům našeho státu jako právě panu premiérovi, hlavní hygieničce a dalším zaměstnancům ministerstva zdravotnictví poděkovat, že si našli čas i v této složité době na profesionální sport a fotbal. Všechny naše manuály se přes léto z formy doporučení staly součástí Rozpisu soutěží. Díky tomu je můžeme po klubech vymáhat i formou disciplinárního řízení.,“ poznamenal předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda . Za předpokladu dodržování všech hygienických opatření se od nové sezóny také sjednotí postupy orgánů ochrany veřejného zdraví. „Rád bych poděkoval nejen svým kolegům z ligového výboru, ale také spolupracovníkům z aparátu Ligové fotbalové asociace. Ve složité situaci LFA ukázala, že se v rámci profesionálního fotbalu dokážeme spojit a táhnout za jeden provaz. Vzájemná spolupráce mezi kluby napříč ligou se nejlépe ukázala právě při pondělním jednání na vládě,“ řekl k posledním jednáním LFA ve státními orgány Dušan Svoboda.

FORTUNA:LIGA začne pátečním duelem vicemistra Plzně s Opavou a fanoušci budou sledovat nezvyklých devět utkání v každém kole. Sestupovat bude hned trojice klubů a do pohárů postupuje pět zástupců jako v minulých letech. Zápletky se tedy dočkají fanoušci na obou pólech tabulky a kluby zbrojily své kádry během celé letní přestávky. Ve stejném termínu jako nejvyšší soutěž startuje také FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, z které se přímého postupu mezi elitu dočká vítězný tým a také tam bude o čelo jistě bojovat více kandidátů. „Naším cílem je držet se, pokud to půjde, zápasového harmonogramu podle plánu a já věřím, že s pomocí příkladného přístupu klubů dokážeme soutěžní ročník dokončit  Rád bych zde ještě poděkoval našim partnerům, kteří měli nejen v minulém ročníku ale i nyní pochopení se stávající situací. Změny herního modelu i počtu účastníků byly relativně překotné a kvitujeme, že i naši partneři s tuto skutečnost mají pochopení,“ vrátil se ještě Dušan Svoboda k poslednímu shromáždění ligových klubů.

Ligová fotbalová asociace má i nadále důvěru svých dlouhodobých partnerů. Ve stěžejní roli se nachází generální partner obou soutěží, sázková kancelář Fortuna a také její vedení se těší na novou sezónu. „Těšíme se na nový soutěžní ročník, který bude zvláštní a to nejen počtem účastníků. Po sportovní stránce se společně s fanoušky těšíme na zajímavý souboj o titul, na druhou stranu vstupujeme do sezóny s obavou, jak to bude s epidemiologickou situací, s účastí diváků na stadionech. Nikdy v poválečné historii nebylo ve společnosti tolik nejistoty. Je třeba v tomto ohledu ocenit přínos LFA, které se podařilo v poslední době vyjasnit věci okolo karantény nebo účasti diváků. Složité období to bude nejen pro celé fotbalové prostředí, ale i pro jeho partnery,“ předpovídal na tiskové konferenci David Vaněk, generální ředitel Fortuna Game.

Již pět let patří mezi hlavní partnery ligy a ligových klubů také skupina AURES Holdings, pod kterou patří značky AAA AUTO a Mototechna. „Velmi si cením dlouholeté spolupráce s nejvyšší fotbalovou soutěží a jsem rád, že se nám společně daří posouvat komunikaci sportovního marketingu dál, než tomu bylo ještě do nedávna zvykem. Na počátku bylo naším cílem přiblížit se nové skupině zákazníků, což se nám, věřím, daří a zároveň jsme navázali významná obchodní partnerství na poli B2B. I díky této spolupráci jsme v loňském roce prodali rekordních 86 tisíc aut a jistě společně zvládneme i výpadek způsobený pandemií koronaviru,“ ocenil spolupráci s Ligovou fotbalovou asociací provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna Petr Vaněček . Skupina AURES Holdings zapůjčila funkcionářům a klubům již na 1 000 aut v celkové hodnotě přes 675 milionů korun. Celkem se s auty najelo již více než 13 milionů kilometrů.

K lize se před startem nového ročníku podařilo přilákat také několik nových partnerů. „Jsem nesmírně rád, že se nám v této nelehké době daří získat obchodní i mediální partnery k fotbalovým ligovým soutěžím. Dokazuje to, že se nám naše úsilí udržet při životě profesionální soutěže vyplácí a vede k pozitivním výsledkům,“ okomentoval vstup nových partnerů předseda LFA Dušan Svoboda. Mezi partnery nejvyšší soutěže se zařadí nově společnost Elko EP. Jeden z předních světových výrobců elektronických přístrojů, bezdrátových systémů a inteligentní elektroinstalace uzavřel spolupráci s LFA na jeden rok. Společnost Elko EP dodává do celého světa relé, produkty pro chytré domy, řešení pro řízení budov a elektrické vybavení hotelů již 27 let a nyní se stává významným partnerem ligového fotbalu v Česku. „Protože se po více, než dvě desetiletí snažíme vyvíjet a vyrábět „prvoligové přístroje“, které mají zvučné jméno nejen v ČR, ale i v zahraničí, je pro nás výzvou se propojit s první fotbalovou ligou. A protože se nám i v této nelehké „korona době“ daří, rozhodli jsme se podpořit nejpopulárnější sport u nás,“ řekl k partnerství s LFA Jiří Konečný, předseda představenstva holdingu Elko, který v minulosti obdržel několik významných ocenění jako například Firma roku, Vizionář roku, Globální exportér nebo Superbrands 2019 a 2020. „Chtěl bych všechny partnery přivítat v úzkém kruhu profesionálního fotbalu a věřím, že jejich spolupráce s Ligovou fotbalovou asociací a FORTUNA:LIGOU bude prospěšná pro obě strany. Vážím si toho, že s v této době rozhodli podpořit profesionální fotbal," řekl Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA.

Ligová fotbalová asociace na předsezónní tiskové konferenci představila mediální partnerství s rozhlasovými stanicemi Evropa 2 a Frekvence 1. „Těší nás, že můžeme být partnerem tak velké sportovní události, jakou je nejvyšší fotbalová soutěž. Našim posluchačům Evropy 2 i Frekvence 1 tak jistě uděláme velkou radost, neboť fotbal je jeden z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších sportů u nás. Navíc tak podpoříme sport v dnešní nelehké době,“ podotkla Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio . Významnou především poradenskou podporu poskytne ligovému fotbalu díky uzavřenému memorandu společnost Delooitte. „Zájmem Deloitte je ve spolupráci s LFA rozvíjet oblast esportu, včetně fotbalových her. Esport přináší obrovské možnosti jak klubům a jejich fanouškům, tak všem současným i potenciálním partnerům sportu, kteří tuto oblast postupně objevují,“ říká partner Deloitte Martin Bohuslav.

Už koncem minulé sezóny se na většině prvoligových utkání objevil videorozhodčí. Systém VAR bude od startu nové sezóny aplikován na minimálně sedmi utkáních z každého kola. „Sedm z osmi zápasů pod VARem jsme měli už jednou na konci minulého ročníku. Letos těch zápasů s delegovanými videorozhodčími ještě přibude,“ řekl Tomáš Bárta, výkonný ředitel LFA. Generálním partnerem projektu videorozhodčího zůstává i pro nadcházející sezónu značka Datart.