Novému soutěžnímu ročníku předcházely diskuse napříč kluby i
na úrovni LFA o podmínkách, za kterých půjde sezónu znovu rozehrát. Ligová
fotbalová asociace ještě zpřesnila již vypracovaný Protokol opatření
z minulého ročníku a kluby budou pod větším drobnohledem řídících orgánů
soutěže.
„Zpětně jsem rád, že jsme se minulý ročník pokusili dohrát. Získali
jsme díky tomu hodně znalostí a vědomostí. Využili jsme toho třeba na pondělním
setkání u pana premiéra, kde jsme řešili podmínky, za kterých se může sezóna
rozehrát a dohrát. Tímto bych chtěl ještě jednou všem vrcholným představitelům
našeho státu jako právě panu premiérovi, hlavní hygieničce a dalším
zaměstnancům ministerstva zdravotnictví poděkovat, že si našli čas i
v této složité době na profesionální sport a fotbal. Všechny naše manuály se
přes léto z formy doporučení staly součástí Rozpisu soutěží. Díky tomu je
můžeme po klubech vymáhat i formou disciplinárního řízení.,“
poznamenal předseda
Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda
. Za předpokladu dodržování všech
hygienických opatření se od nové sezóny také sjednotí postupy orgánů ochrany
veřejného zdraví.
„Rád bych poděkoval nejen svým kolegům z ligového
výboru, ale také spolupracovníkům z aparátu Ligové fotbalové asociace. Ve
složité situaci LFA ukázala, že se v rámci profesionálního fotbalu
dokážeme spojit a táhnout za jeden provaz. Vzájemná spolupráce mezi kluby
napříč ligou se nejlépe ukázala právě při pondělním jednání na vládě,“
řekl
k posledním jednáním LFA ve státními orgány Dušan Svoboda.
FORTUNA:LIGA začne pátečním duelem vicemistra Plzně
s Opavou a fanoušci budou sledovat nezvyklých devět utkání v každém
kole. Sestupovat bude hned trojice klubů a do pohárů postupuje pět zástupců
jako v minulých letech. Zápletky se tedy dočkají fanoušci na obou pólech
tabulky a kluby zbrojily své kádry během celé letní přestávky. Ve stejném
termínu jako nejvyšší soutěž startuje také FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, z které
se přímého postupu mezi elitu dočká vítězný tým a také tam bude o čelo jistě
bojovat více kandidátů.
„Naším cílem je držet se, pokud to půjde, zápasového
harmonogramu podle plánu a já věřím, že s pomocí příkladného přístupu
klubů dokážeme soutěžní ročník dokončit
Rád bych zde ještě poděkoval našim partnerům, kteří měli nejen
v minulém ročníku ale i nyní pochopení se stávající situací. Změny herního
modelu i počtu účastníků byly relativně překotné a kvitujeme, že i naši
partneři s tuto skutečnost mají pochopení,“
vrátil se ještě Dušan Svoboda
k poslednímu shromáždění ligových klubů.
Ligová fotbalová asociace má i nadále důvěru svých
dlouhodobých partnerů. Ve stěžejní roli se nachází generální partner obou
soutěží, sázková kancelář Fortuna a také její vedení se těší na novou sezónu.
„Těšíme
se na nový soutěžní ročník, který bude zvláštní a to nejen počtem účastníků. Po
sportovní stránce se společně s fanoušky těšíme na zajímavý souboj o
titul, na druhou stranu vstupujeme do sezóny s obavou, jak to bude
s epidemiologickou situací, s účastí diváků na stadionech. Nikdy
v poválečné historii nebylo ve společnosti tolik nejistoty. Je třeba v tomto
ohledu ocenit přínos LFA, které se podařilo v poslední době vyjasnit věci
okolo karantény nebo účasti diváků. Složité období to bude nejen pro celé
fotbalové prostředí, ale i pro jeho partnery,“
předpovídal na tiskové
konferenci
David Vaněk, generální ředitel Fortuna Game.
Již pět let patří mezi hlavní partnery ligy a ligových klubů
také skupina AURES Holdings, pod kterou patří značky AAA AUTO a Mototechna.
„Velmi
si cením dlouholeté spolupráce s nejvyšší fotbalovou soutěží a jsem rád, že se
nám společně daří posouvat komunikaci sportovního marketingu dál, než tomu bylo
ještě do nedávna zvykem. Na počátku bylo naším cílem přiblížit se nové skupině
zákazníků, což se nám, věřím, daří a zároveň jsme navázali významná obchodní
partnerství na poli B2B. I díky této spolupráci jsme v loňském roce prodali
rekordních 86 tisíc aut a jistě společně zvládneme i výpadek způsobený pandemií
koronaviru,“
ocenil spolupráci s Ligovou fotbalovou asociací provozní
ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna Petr Vaněček
. Skupina AURES
Holdings zapůjčila funkcionářům a klubům již na 1 000 aut v celkové hodnotě
přes 675 milionů korun. Celkem se s auty najelo již více než 13 milionů
kilometrů.
K lize se před startem nového ročníku podařilo přilákat
také několik nových partnerů.
„Jsem nesmírně rád, že se nám v této
nelehké době daří získat obchodní i mediální partnery k fotbalovým ligovým
soutěžím. Dokazuje to, že se nám naše úsilí udržet při životě profesionální
soutěže vyplácí a vede k pozitivním výsledkům,“
okomentoval vstup
nových partnerů
předseda LFA Dušan Svoboda. Mezi partnery nejvyšší
soutěže se zařadí nově společnost Elko EP. Jeden z předních světových
výrobců elektronických přístrojů, bezdrátových systémů a inteligentní
elektroinstalace uzavřel spolupráci s LFA na jeden rok. Společnost Elko EP
dodává do celého světa relé, produkty pro chytré domy, řešení pro řízení budov
a elektrické vybavení hotelů již 27 let a nyní se stává významným partnerem
ligového fotbalu v Česku.
„Protože se po více, než dvě desetiletí snažíme
vyvíjet a vyrábět „prvoligové přístroje“, které mají zvučné jméno nejen
v ČR, ale i v zahraničí, je pro nás výzvou se propojit s první
fotbalovou ligou. A protože se nám i v této nelehké „korona době“ daří,
rozhodli jsme se podpořit nejpopulárnější sport u nás,“
řekl k partnerství
s LFA
Jiří Konečný, předseda představenstva holdingu Elko, který
v minulosti obdržel několik významných ocenění jako například Firma roku,
Vizionář roku, Globální exportér nebo Superbrands 2019 a 2020.
„Chtěl bych
všechny partnery přivítat v úzkém kruhu profesionálního fotbalu a věřím, že
jejich spolupráce s Ligovou fotbalovou asociací a FORTUNA:LIGOU bude prospěšná
pro obě strany. Vážím si toho, že s v této době rozhodli podpořit profesionální
fotbal,"
řekl Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA.
Ligová fotbalová asociace na předsezónní tiskové konferenci
představila mediální partnerství s rozhlasovými stanicemi Evropa 2 a
Frekvence 1.
„Těší nás, že můžeme být partnerem tak velké sportovní
události, jakou je nejvyšší fotbalová soutěž. Našim posluchačům Evropy 2 i
Frekvence 1 tak jistě uděláme velkou radost, neboť fotbal je jeden z
nejoblíbenějších a nejrozšířenějších sportů u nás. Navíc tak podpoříme sport v
dnešní nelehké době,“
podotkla Martina Říhová, výkonná ředitelka
společnosti Active Radio
. Významnou především poradenskou podporu poskytne
ligovému fotbalu díky uzavřenému memorandu společnost Delooitte.
„Zájmem Deloitte je ve spolupráci s LFA
rozvíjet oblast esportu, včetně fotbalových her. Esport přináší obrovské
možnosti jak klubům a jejich fanouškům, tak všem současným i potenciálním
partnerům sportu, kteří tuto oblast postupně objevují,“
říká partner Deloitte Martin Bohuslav.
Už koncem minulé sezóny se na většině prvoligových utkání
objevil videorozhodčí. Systém VAR bude od startu nové sezóny aplikován na
minimálně sedmi utkáních z každého kola.
„Sedm z osmi zápasů pod
VARem jsme měli už jednou na konci minulého ročníku. Letos těch zápasů
s delegovanými videorozhodčími ještě přibude,“
řekl Tomáš Bárta,
výkonný ředitel LFA. Generálním partnerem projektu videorozhodčího zůstává i
pro nadcházející sezónu značka Datart.