„Jsem strašně rád, že se dnes stáváme řádným členem European Leagues. Je to velmi prestižní organizace a silný partner, díky kterému posílí svou pozici na fotbalové mapě i LFA. A je to rovněž ocenění všech, kteří se na vzniku a rozvoji LFA podíleli a podílejí,“řekl v pátek předseda LFA Dušan Svoboda. Organizace European Leagues (dříve působící pod zkratkou EPFL) schválila vstup české Ligové fotbalové asociace do svých řad na pátečním řádném zasedání v německém Frankfurtu, kterého se zúčastnili výkonný ředitel LFA Tomáš Bárta spolu s obchodním a marketingovým ředitelem Danielem Hajným. „Pro Ligovou fotbalovou asociaci je vstup do společenství European Leagues důležitým krokem. Organizace European Leagues stála o vstup LFA do svých řad a nyní se nám otevírá platforma, která nám pomůže ještě lépe rozvíjet profesionální soutěže,“ řekl k důležitému kroku výkonný ředitel LFA Tomáš Bárta. Česká nejvyšší soutěž se zařadí nejen po bok fotbalových velmocí, ale i srovnatelných lig ze západní Evropy. „Naše členství bude přínosné díky kontaktu s top soutěžemi, ale především s ligami nám podobnými, jako jsou ty z Belgie, Nizozemska či Dánska. Po osamostatnění profesionálních soutěží od FAČR, zavedení videorozhodčího či změně herního formátu, se jedná o další velký milník pro LFA,“ dodal Bárta.
Společně s českými zástupci si ve Frankfurtu vyslechli dobrou zprávu také představitelé nejvyšších soutěží z Litvy a Ukrajiny. Organizace European Leagues tak nyní sdružuje celkem 35 členů a soutěží napříč celou Evropou, což čítá více než 900 profesionálních klubů.
Ligová fotbalová asociace si od vstupu do elitní fotbalové společnosti kromě prestiže slibuje i hmatatelné posuny po organizační a obchodní stránce. „V oblasti obchodu a marketingu získáváme vstupem do European Leagues přístup k velkému množství informací a zkušeností ze strany ostatních evropských lig. Věřím, že naše členství v tak prestižní asociaci pomůže profesionálním fotbalovým soutěžím v Čechách k rychlejšímu růstu ve všech aspektech. Navázané vztahy potom jistě posunou vnímání LFA i obou ligových soutěží,“ doplnil obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.