Fotbal je pro Fortunu stěžejním odvětvím, mezi sázkaři se jedná o nejvyhledávanější sport, každá druhá sázka v Česku je podána na fotbal a v kontextu chystaných novinek má profesionální klubový fotbal potenciál i do budoucna. „Ligový fotbal v posledních letech zaznamenal citelný progres, zvyšuje se návštěvnost, kluby se prosazují v Evropě, zlepšuje se infrastruktura, majitelé investují do zázemí i do kvality prvních mužstev, budují se mládežnické akademie. V kontextu toho všeho a dalších novinek včetně herního modelu i projektu videorozhodčích se těšíme na to, jak se bude celé odvětví v příštích letech pod hlavičkou Fortuny dále posouvat. A jsme rádi, že se na posilování atraktivity, sportovní úrovně a reputace českého ligového fotbalu můžeme aktivně podílet,“ říká David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna.
S novým titulárním sponzorem je vždy spojena nová vizuální stránka ligy a s ní spojené náležitosti. V kontextu toho nicméně na prahu čtyřletého partnerství Fortuna iniciovala zásadnější změnu a celkové řešení napříč všemi dotčenými soutěžemi. „Dříve se po vstupu nového partnera měnilo pouze logo, my jsme ale chtěli jít jinou cestou. Chtěli jsme komplexní změnu, novou identitu obou profesionálních soutěžích a její přesah dále. Přáli jsme si změnit vnímání celé fotbalové značky, hledali jsme společně s logem i příběh,“ popsal úvodní myšlenku David Vaněk.
Dlouho avizované spojení společnosti Fortuna s profesionálním fotbalem nabývá nyní konkrétních rozměrů a Ligová fotbalová asociace si od partnerství slibuje především stabilitu. „Jedná se o přelomový krok v historii ligového fotbalu v Čechách. Celý kontrakt svojí hodnotou i délkou nemá v našich podmínkách obdoby a jsem strašně rád, že nám Fortuna pomůže se zvyšováním kvality fotbalu jako produktu pro fanoušky,“ vrátil se ještě k významnému partnerství Dušan Svoboda, předseda LFA.
Měsíc před startem ligové sezóny se tak fanoušci mohou těšit na zábavu nejen na trávníku, ale i v hledišti. „Jsem přesvědčen, že dnešním představením celé identity startujeme novou etapu nejvyšších fotbalových soutěží v Čechách. Společně s Fortunou chystáme pro fanoušky několik zajímavých projektů, které jim zatraktivní nejen návštěvu ligových stadionů,“ doplnil Svoboda.
Stavbu nové identity dostala na starost společnost Intoit v čele s kreativním ředitelem Pavlem Šmejkalem: „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se vizuálně odliší. Hned od začátku jsme hledali jednoduchý a vtipný symbol, který je ve fotbalovém prostředí všude kolem nás, ale přitom ho nikdo ještě nepoužívá. Zároveň jsme chtěli sjednotit identity profesionálních soutěží a i vizuálně pozdvihnout nejvyšší české fotbalové soutěže na mezinárodní úroveň.“ Hlavním motivem nové identity profesionálních soutěží bude tedy dvojtečka. Ta přináší partnerství, emoce, zábavu, samozřejmě i rivalitu, ovšem se vzájemným respektem. Co by byl fotbal bez emocí? Čím by byly kluby bez svých fanoušků? Jedná se o důležitý spojovací prvek.
Od příští sezony tak bude nést česká nejvyšší soutěž název FORTUNA:LIGA. Druhá nejvyšší soutěž poté název jako v aktuálním ročníku doplněný o stejný nosný prvek, tedy FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA.